Sage helpt, in het kader van de Sage Foundation, de stranden en rivieren van België en Frankrijk schoonmaken!

26 juni 2017

Sage is marktleider en technologisch toonaangevend op het gebied van geïntegreerde oplossingen voor boekhouding, loonadministratie en commercieel beheer. In samenwerking met de Surfrider Foundation Europe mobiliseert het bedrijf zijn medewerkers voor het schoonmaken van stranden en waterwegen.

Geïnspireerd door de opmerkelijke resultaten die de vrijwilligers van Sage Frankrijk vorig jaar boekten, doet Sage België op 27 juni ook mee aan de Ocean Initiatives.

Leder jaar krijgen de medewerkers van Sage de kans om vijf dagen vrijwilligerswerk te doen voor de Sage Foundation. Deze stichting zet zich onder meer actief in voor de bescherming van het milieu. In dat kader zullen enkele medewerkers vandaag deelnemen aan de “Ocean Initiatives”, die worden georganiseerd door de internationale vzw Surfrider Foundation Europe, Sage X3-klant sinds 2007. De Surfrider Foundation houdt zich bezig met de bescherming en de herwaardering van meren, rivieren, de oceaan, de golven en de kust. Wat in 1990 begon als een initiatief van enkele plaatselijke surfers is uitgegroeid tot een vereniging met meer dan 9000 leden in Europa, die via steunpunten van vrijwilligers in 14 landen actief is.

“Vorig jaar heeft een groep van zo’n 100 vrijwilligers van Sage Frankrijk 10 kilometer strand onder handen genomen en 400 kilo afval verwijderd”, zegt Alex Dossche, Managing Director van Sage België. “Deze actie en de indrukwekkende resultaten ervan hebben ons geïnspireerd om zelf ook de handen uit de mouwen te steken en zo een bijdrage te leveren aan een beter behoud van de Belgische waterwereld.”

Met het oog hierop heeft een groep vrijwilligers van Sage België vandaag afgesproken aan de oevers van de Ourthe, niet ver van de plaats Esneux in de regio Luik. Ook zijn er vooraf contacten gelegd met de betrokken gemeente om de actie zo efficiënt mogelijk te laten verlopen.

“We zijn erg blij dat we samen met de Surfrider Foundation Europe aan deze actie kunnen deelnemen”, besluit Alex Dossche. “Via de Sage Foundation zetten wij ons in voor een duurzaam sociaal milieu. Talloze medewerkers van Sage willen een bijdrage leveren aan dit mooie initiatief van burgerzin en solidariteit, waarden die wij hoog in het vaandel dragen. Het was voor ons dan ook logisch dat we iets concreet zouden doen.”

In Frankrijk volgen er, na Bordeaux, Metz, Brest en Les Sables, gelijkaardige acties in Parijs op 28 juni en in Lyon op 6 juli.

Over Sage:
Sage, de marktleider in geïntegreerde oplossingen voor de boekhouding en salarissen, ondersteunt de ambities van de ondernemers over de hele wereld. Sage werd 35 jaar geleden opgericht en telt vandaag meer dan 13 000 medewerkers in 23 landen die miljoenen ondernemers begeleiden die de mondiale economie aandrijven. We vinden bedrijfsbeheer opnieuw uit en vereenvoudigen het met geavanceerde technologieën en in samenwerking met een dynamische gemeenschap van ondernemers, leiders van start-ups, micro-ondernemingen, kmo's, handelaars, boekhouders, partners en ontwikkelaars. Sage, als beursgenoteerde onderneming op de London Stock Exchange (FTSE 100), heeft een prioriteit gemaakt van de steun aan lokale gemeenschappen dankzij de charitatieve activiteit van de Sage Foundation.

Voor meer informatie : www.sage.com

Voor meer informatie, contacteer:

VADEMECOM
Vincent Morrens