Sage lanceert Cloud Demat invoicing op Forum for the Future

Brussel, 21 november 2019 - Sage, de leider in cloudoplossingen voor boekhouding, betalingen en beheer, stelt zijn nieuwe oplossing Sage Cloud Demat invoicing voor tijdens Forum for the Future, de jaarlijkse hoogmis van de economische beroepen in Brussels Expo. De softwareuitgever, die momenteel voluit inzet op de omslag naar SaaS, ontwikkelde die simpele, ergonomische tool specifiek voor zelfstandigen en kleine bedrijven, met het oog op tijds- en efficiëntiewinst. Sage houdt zo vast aan zijn beproefde formule: ondernemers de juiste instrumenten bieden om succesvol te zijn.

Zo verlamd de Belgische politiek dezer dagen is, zo groot is de bedrijvigheid bij Sage Belux. Nadat de softwareuitgever eerder dit jaar al een nieuwe versie van zijn Cloud Demat-collaboratieplatform presenteerde en mee zijn schouders zette onder DigiCrowd, lanceert het nu Sage Cloud Demat invoicing: een unieke, ergonomische en perfect geïntegreerde tool voor facturatie en het automatisch opvolgen van betalingen. De oplossing maakt deel uit van het Cloud Demat-ecosysteem maar kan er ook los van gebruikt worden, en levert winst op voor zowel ondernemers als hun boekhouders.

Veel kmo’s en zelfstandigen in België doen nog steeds manueel hun boekhouding en maken hun facturen nog op ‘artisanale’ wijze. Dat leidt regelmatig tot verwarring en onvolledigheden, en zo tot onnodig tijdverlies en frustratie bij hun boekhouders” verklaart Alex Dossche, managing director Sage Belux. “Daarom besloten we met Sage Cloud Demat invoicing een back-to-basics facturatietool te ontwikkelen, zonder overbodige franjes maar die doet wat hij moet doen, voor maximum efficiëntie en ergonomie dankzij de aparte, aangepaste interfaces en functionaliteiten voor fiduciaires enerzijds en hun klanten anderzijds.

Zo ontvangt de boekhouder automatisch een kopie telkens als een klant een factuur aanmaakt, die hij zonder extra tussenkomst kan opnemen in de boekhouding. De betaling wordt daarna automatisch opgevolgd, met een trackingsysteem dat niet alleen aangeeft of de factuur goed aangekomen is, maar ook of en wanneer de eindklant het document geopend heeft. Indien gewenst kan de tool ook automatische reminders versturen. Zowel voor accountants als hun klanten-ondernemers biedt de tool dus duidelijke voordelen. Cloud Demat invoicing past zo perfect binnen het streven van Sage naar administratieve vereenvoudiging en tijdswinst door digitalisering en automatisering.

De boekhoudwereld heeft momenteel met heel wat uitdagingen te kampen: digitale transformatie, veranderende klantenverwachtingen, een dreigend tekort aan gekwalificeerde krachten… Daarom begeleiden we de boekhouders in hun transformatie: Sage Cloud Demat invoicing stelt hen in staat hun tijd maximaal te benutten en te focussen op het creëren van meerwaarde voor hun klanten, wat beide partijen ten goede komt. Voor hun klanten kan het bovendien een eerste kennismaking zijn met het Cloud Demat-platform, en een opstap naar verdere digitalisering”, besluit Dossche.

Bezoek Sage tijdens Forum For the Future op stand I04!

Over Sage:

Sage (FTSE: SGE) is wereldwijd de marktleider inzake beheersoplossingen voor ondernemingen. Sage vergezelt de ontwikkeling van ondernemingen van start-up over scale-up tot kmo met Sage Business Cloud. Dit is de enige oplossing die boekhouding, financiën, commercieel beheer, geïntegreerd bedrijfsbeheer, human resources, verloning, betalingen en communicatie met de bank integreert in de Cloud.
Onze missie: ondernemers bevrijden van de administratieve last zodat ze zich kunnen concentreren op wat ze graag doen. Dat doen we elke dag voor onze 3 miljoen klanten in 23 landen, met onze 13.000 medewerkers en dankzij ons netwerk van experts-boekhouders en partners.
Wij zijn geïntegreerd en geëngageerd: we steunen lokale gemeenschappen met liefdadigheidswerk via de Sage Foundation.